ورود به حساب
پرداخت ۲۴ » وبلاگ » بررسی کامل قابلیت های جدید و جذاب Oxygen OS 15 در وان پلاس

بررسی کامل قابلیت های جدید و جذاب Oxygen OS 15 در وان پلاس

بررسی کامل قابلیت های جدید و جذاب Oxygen OS 15 در وان پلاس
نویسنده
معصومه دبداب
تاریخ انتشار
1403/08/05
نظرات

در فصل جدید اندروید، اندروید ۱۵ با ویژگی‌های جذاب و بهبودهای قابل توجه عرضه شده است و شرکت‌ها در رقابتی فشرده در حال به‌روزرسانی رابط کاربری دستگاه‌های خود هستند. وان‌پلاس نیز با معرفی Oxygen OS 15 مبتنی بر اندروید ۱۵ برای دستگاه‌های خود، تعدادی ویژگی و امکانات جدید را به کاربران معرفی کرده است که شامل ارتقاهای گسترده‌ای در زمینه هوش مصنوعی می‌شود. در ادامه به جزئیات این به‌روزرسانی در پرداخت ۲۴ خواهیم پرداخت.

عناوینی که خواهید خواند

    بهبود عملکرد Oxygen OS 15

    وان پلاس قابلیت پردازش موازی (Parallel Processing) را برای ارائه‌ی تجربه‌ای سریع‌تر و روان‌تر در Oxygen OS 15 معرفی کرده است. این قابلیت به شکلی جامع تمام انیمیشن‌های جابجایی بین برنامه‌ها را پوشش می‌دهد و امکان گذار بدون وقفه بین اپلیکیشن‌ها را فراهم می‌کند. این ویژگی انیمیشن‌های متفاوتی را ارائه می‌دهد؛ برای مثال، اگر کاربر با حرکت ملایم از برنامه خارج شود، اپلیکیشن با انیمیشنی نرم به آیکون خود در صفحه اصلی بازمی‌گردد. در صورت خروج سریع‌تر، انیمیشنی با حرکت پارا بولیک اجرا می‌شود.

    این سیستم بهینه‌سازی‌ها را تا ۲۰ درصد کوچک‌تر کرده و ویژگی‌های اضافی را حذف کرده است. البته این کاهش حجم فعلاً فقط برای پرچم‌دار جدید وان پلاس که احتمالاً وان پلاس ۱۳ خواهد بود، قابل دسترس است و این مدل جدید به طور پیش‌فرض با Oxygen OS 15 عرضه می‌شود.

    ارتقاهای طراحی در Oxygen OS 15

    در طراحی جدید Oxygen OS 15، از کارت‌های جدید با طرح نیم‌تون استفاده شده و اندازه‌های متفاوتی مانند 1×2، 2×2، 2×4، و 4×4 برای این کارت‌ها اضافه شده است. همچنین، برنامه‌های شخص ثالث مانند Zomato و Blinkit نیز می‌توانند به کارت‌های Shelf اضافه شوند.

    ارتقاهای طراحی در Oxygen OS 15

    وان پلاس افکت‌های جدیدی نیز برای رابط‌های شارژ، نصب برنامه‌ها و باز کردن قفل دستگاه اضافه کرده است. برای مثال، در هنگام شارژ سریع Super VOOC، افکت درخشانی سرعت شارژ را برجسته می‌کند و انیمیشن باز کردن قفل، افکتی موج‌دار را اضافه می‌کند تا روانی بیشتری حس شود.

    علاوه بر این، آیکون‌ها و طراحی‌های رابط کاربری در Oxygen OS 15 نیز تغییراتی داشته است و علاقه‌مندان به شگفتی‌های کوچک، از دیدن تخم‌مرغ شانسی وان پلاس در اپلیکیشن ماشین‌حساب خوشحال خواهند شد.

    برای کاربرانی که به دنبال سفارشی‌سازی بیشتر هستند، قابلیت عمق برای تنظیم تصاویر پس‌زمینه صفحه قفل اضافه شده و تم‌های پیش‌فرض جدیدی به نام تم‌های فلکس نیز در دسترس قرار گرفته‌اند. همچنین قابلیت جدید OneTake امکان گذار از نمایش بخشی از تصویر در صفحه Always On Display به تصویر کامل را پس از باز کردن قفل دستگاه فراهم می‌کند.

    بهبودهای بصری و افکت‌های جدید Oxygen OS 15

    وان پلاس اثر بلور گوسی را در مرکز کنترل و نوتیفیکیشن‌ها بهبود داده است و حالا با ترکیب رنگ‌ها براساس پس‌زمینه، تصویری زیباتر ایجاد می‌کند. همچنین، حالت جدیدی به نام Split Mode اضافه شده که به کاربر اجازه می‌دهد با حرکت انگشت از بالا سمت چپ برای باز کردن بخش نوتیفیکیشن‌ها و از بالا سمت راست برای باز کردن تنظیمات سریع استفاده کند.

    بهبودهای بصری و افکت‌های جدید Oxygen OS 15

    ویژگی Fluid Cloud نیز حالا از اپلیکیشن‌های بیشتری مانند Spotify، Swiggy و Zomato پشتیبانی می‌کند و با ایجاد یک کپسول کوچک در اطراف دوربین جلو که به یک کارت بزرگ‌تر قابل گسترش است، تجربه‌ای مشابه Dynamic Island در iOS را ارائه می‌دهد.

    ویژگی‌های جدید Oxygen OS 15

    Open Canvas اکنون برای دستگاه‌های Candy bar وان پلاس نیز در دسترس است و به کاربران امکان مولتی‌تسکینگ بدون فشردگی پنجره‌ها را می‌دهد، البته برای صفحه‌های کوچک‌تر فقط اجرای دو اپلیکیشن امکان‌پذیر است.

    ویژگی‌های جدید Oxygen OS 15

    اشتراک گذاری فایل با گوشی های آيفون در Oxygen OS 15

    قابلیت Share with iPhone نیز به‌طور پیش‌فرض اضافه شده و به کاربران وان پلاس اجازه می‌دهد بدون نیاز به برنامه اضافی، فایل‌ها را با دستگاه‌های iPhone به اشتراک بگذارند. تنها کاری که نیاز است این است که اپلیکیشن O+ Connect را روی آیفون دانلود کنید.

    اشتراک گذاری فایل با گوشی های آيفون در Oxygen OS 15

    ارتقاهای هوش مصنوعی در Oxygen OS 15

    وان پلاس تعدادی ویژگی هوش مصنوعی جدید را در گالری وان پلاس ارائه کرده است. ویژگی‌های AI Unblur، AI Reflection Eraser و AI Detail Boost به کاربر کمک می‌کنند تا تصاویر محو را بهبود دهند، نورهای مزاحم را حذف کنند و جزییات بیشتری به عکس‌های برش خورده اضافه کنند. این قابلیت‌ها به صورت ابری پردازش می‌شوند و روی دستگاه اجرا نمی‌شوند.

    ارتقاهای هوش مصنوعی در Oxygen OS 15

    علاوه بر این، وان پلاس ویژگی‌های هوش مصنوعی جدیدی را به اپلیکیشن یادداشت‌ها اضافه کرده است که می‌تواند یادداشت‌ها را سازماندهی کند، نکات مهم را برجسته کند و حتی به کاربران امکان خلاصه‌سازی محتوای یادداشت‌ها را بدهد. همچنین این اپلیکیشن قادر است فایل‌های صوتی را به متن تبدیل کند و عبارات اضافی را حذف نماید.

    اپلیکیشن یادداشت‌ها Oxygen OS 15

    جستجوی هوشمند و پاسخگویی هوش مصنوعی

    ویژگی جستجوی هوشمند به کاربران امکان می‌دهد تا با استفاده از پردازش زبان طبیعی در اپلیکیشن‌هایی مانند تنظیمات، فایل‌ها و یادداشت‌ها جستجو کنند. این جستجو می‌تواند پرسش را تفسیر کرده و جواب را از فایل‌ها و اپلیکیشن‌ها استخراج کند.

    جستجوی هوشمند و پاسخگویی هوش مصنوعی

    ویژگی AI Reply نیز در جعبه ابزار هوش مصنوعی (AI Toolbox) ارائه شده که به کاربران اجازه می‌دهد تا در برنامه‌های پیام‌رسانی مانند WhatsApp و Instagram پاسخ‌های مناسب و هوشمندانه‌ای دریافت کنند.

    جعبه ابزار هوش مصنوعی (AI Toolbox

    ادغام قابلیت‌های گوگل در Oxygen OS 15

    علاوه بر ویژگی‌های هوش مصنوعی، Oxygen OS 15 قابلیت‌هایی از گوگل را نیز به دستگاه‌های وان پلاس اضافه می‌کند. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به Circle to Search و Pass Scan اشاره کرد که برای جستجوی متن‌ها و اسکن کارت‌های پرواز در Google Wallet به کار می‌روند. همچنین، قابلیت تشخیص سرقت و حفاظت زنده Google Play نیز به دستگاه‌های کنونی وان پلاس اضافه شده است.

    ادغام قابلیت‌های گوگل در Oxygen OS 15

    زمان‌بندی انتشار Oxygen OS 15

    اولین نسخه بتای عمومی Oxygen OS 15 از تاریخ ۳۰ اکتبر ۲۰۲۴ بر روی سری وان پلاس ۱۲ آغاز خواهد شد و انتشار نسخه پایدار بسته به رفع مشکلات احتمالی ممکن است بین یک تا سه ماه به طول انجامد. به‌روزرسانی‌های انحصاری برای برخی مدل‌ها بسته به شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ممکن است متفاوت باشد.

    زمان‌بندی انتشار Oxygen OS 15

    ویژگی‌های هوش مصنوعی نیز به تدریج از پایان نوامبر عرضه خواهند شد و برخی از آنها فقط برای مدل‌های خاصی قابل دسترس خواهند بود تا عملکرد بهینه حفظ شود.

    نتیجه‌گیری

    نسخه جدید Oxygen OS 15 با تغییرات گسترده و ویژگی‌های جدید برای علاقه‌مندان به محصولات وان پلاس بسیار هیجان‌انگیز است. از بهبود عملکرد و طراحی گرفته تا قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی و ادغام ویژگی‌های گوگل، این نسخه می‌تواند تجربه کاربری را به سطح جدیدی ارتقا دهد. با معرفی این به‌روزرسانی، وان پلاس باز هم ثابت کرد که بهبود و نوآوری در تجربه کاربری اولویت اصلی این شرکت است.

    منتظر هستید تا اولین نسخه Oxygen OS 15 را روی دستگاه خود تجربه کنید؟

    نظر خود را بنویسید

    نام
    ایمیل شما
    متن نظر
    عکس خوانده نمی شود

    0 نظر

    تا کنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است. اولین نظر را شما ثبت کنید.

    دیگر خدمات ما
    در پرداخت ۲۴

    در پرداخت ۲۴، به مجموعه‌ای از خدمات متنوع از جمله خرید انواع گیفت کارت، شماره مجازی، خرید امکانات پولی بازی و نرم‌افزارها، خرید اپل آیدی، پرداخت در سرویس‌های خارجی، خرید اشتراک و محصولات از فروشگاه‌های بین‌المللی دسترسی دارید. این خدمات در ۲۴ ساعت شبانه‌روز در دسترس شما قرار دارد.

    خرید داخلی بازی و نرم‌افزارها

    پرداخت ۲۴ به شما این امکان را می‌دهد که به سادگی محصولات داخلی بازی و نرم‌افزارها را خریداری کنید، از خرید یوسی بازی پابجی موبایل گرفته تا خرید اشتراک نرم‌افزارهای مختلف.
    خرید امکانات بازی و نرم‌افزارها

    خرید گیفت کارت

    شما می‌توانید به راحتی در پرداخت ۲۴ برای انواع کنسول‌های بازی مانند پلی‌استیشن و ایکس‌باکس و دیگر سرویس‌ها گیفت کارت تهیه کنید، بدون نیاز به طی کردن مراحل پیچیده.
    خرید گیفت کارت

    خرید بین‌المللی

    با پرداخت ۲۴ می‌توانید به سادگی از فروشگاه‌های بین‌المللی مانند آمازون، ایبی و برشکا خرید کنید. امکان خرید محصولات از این فروشگاه‌ها، تجربه‌ای راحت و سریع را برای شما به ارمغان می‌آورد.
    مشاهده خدمات
    خرید از فروشگاه‌های خارجی

    پرداخت بین المللی

    با پرداخت ۲۴، می‌توانید فاکتورها را در سرویس‌های هاستینگ پرداخت کنید، همچنین امکان خرید و فعال‌سازی انواع اشتراک‌ها نیز وجود دارد. این سرویس به شما کمک می‌کند هر پرداختی را به سادگی نهایی کنید.
    مشاهده خدمات
    خرید اشتراک انواع سرویس‌ها

    خرید اپل آیدی

    به دلیل محدودیت‌های موجود برای ساخت اپل آیدی، پرداخت ۲۴ این امکان را فراهم کرده است که در کمتر از چند دقیقه برای خود اپل آیدی خریداری کنید.
    مشاهده خدمات
    خرید اپل آیدی

    خرید شماره‌های مجازی

    با پرداخت ۲۴، می‌توانید به راحتی شماره مجازی برای هر کشور و سرویسی که مد نظر دارید، خریداری کنید. این خدمات به شما کمک می‌کند در مواقع نیاز به شماره‌های مجازی دسترسی پیدا کنید.
    مشاهده خدمات
    خرید شماره مجازی
    pardakht24 apliction
    pardakht24
    Install the web app
    pardakht24 apliction
    pardakht24
    Install the web app
    To install in the Safari browser, first click on the icon and select add to home screen in the displayed menu