ورود به حساب
پرداخت ۲۴ » وبلاگ » دکمه جدید آیفون 16؛ تحولی غیر منتظره در دنیای عکاسی

دکمه جدید آیفون 16؛ تحولی غیر منتظره در دنیای عکاسی

دکمه جدید آیفون 16؛ تحولی غیر منتظره در دنیای عکاسی
نویسنده
معصومه دبداب
تاریخ انتشار
1403/07/28
نظرات

آیفون ۱۶ با ویژگی‌های جدیدی اومده و همه‌چیز بر محور دوربین‌ می‌چرخه. همه‌ی این تغییرات برای عکاس‌ها حرفه‌ای و حتی اونایی که فقط با گوشی عکس می‌گیرن، جذابه. اما من که هیچ‌کدوم از این دو دسته نیستم، از این روند خسته شده بودم. انتظار نداشتم که دکمه کنترل دوربین آیفون ۱۶ بتونه نظرمو عوض کنه، ولی خب، واقعیت اینه که تونست! همراه من تو پرداخت ۲۴ باشید تا تجربه جالبم رو باهاتون به اشتراک بزارم.

عناوینی که خواهید خواند

    چرا از دکمه کنترل دوربین هیجان‌زده نبودم؟

    اضافه کردن یه دکمه جدید به آیفون یعنی اپل می‌خواد این قابلیت رو برای مدت طولانی نگه داره. این دکمه به این معنیه که آیفون‌های بعدی هم با لبه‌های صاف طراحی می‌شن تا جای این دکمه رو داشته باشن. به خاطر همین، وقتی شنیدم که آیفون ۱۶ یه دکمه جدید مخصوص دوربین داره، زیاد برام جذاب نبود. انتظار داشتم اپل برگرده به روزایی که نوآوری می‌کرد، نه اینکه هر سال دوربین رو ارتقا بده و همون داستان همیشگی رو تکرار کنه.

    دکمه کنترل دوربین آیفون ۱۶

    از طرف دیگه، پارسال که اپل دکمه Action رو معرفی کرد، اونم می‌تونست برای باز کردن دوربین استفاده بشه. من گوشی رو همیشه روی حالت بی‌صدا می‌ذارم، پس دکمه Action رو به دوربین تنظیم کردم، اما استفاده از اون اصلاً راحت نبود. به‌جای استفاده از اون دکمه، بیشتر از حرکت کشیدن صفحه قفل به سمت چپ برای باز کردن دوربین استفاده می‌کردم.

    خب، طبیعتاً فکر می‌کردم که دکمه کنترل دوربین هم مثل همون دکمه Action وقت‌گیره و باعث می‌شه لحظات سریع و مهم عکاسی رو از دست بدم. و اپل هم این ویژگی رو جوری معرفی کرده بود که بیشتر برای حرفه‌ای‌ها بود، با کلی گزینه مثل تنظیم روشنایی، عمق و رنگ که من اصلاً سر در نمی‌آوردم!

    تجربه اولین استفاده از دکمه کنترل دوربین

    چند روز اول، اصلاً یادم نبود که از این دکمه استفاده کنم. عادت داشتم با همون حرکت کشیدن صفحه قفل دوربین رو باز کنم. ولی یه روز، توی پارک با که با دوستم و سگش بودیم. سگش که معمولاً از پارک چندان هم خوشش نمیاد، یه دفعه پرید روی یه تیکه سنگ و بهم نگاه کرد. منم فقط چند ثانیه وقت داشتم که این لحظه رو ثبت کنم. خوشبختانه انگشتم ناخودآگاه روی دکمه کنترل دوربین بود و همونجا یادم افتاد ازش استفاده کنم.

    عکسای با دکمه دوربین آیفون ۱۶

    با سه تا کلیک سریع (یکی برای خارج کردن گوشی از حالت استندبای، یکی برای باز کردن دوربین و یکی برای گرفتن عکس)، تونستم این لحظه رو ثبت کنم. چند ثانیه هم وقت داشتم که با کشیدن انگشتم روی دکمه، زوم کنم؛ اما دیگه سگ نگاهشو ازم گرفته بود. اگه از روش‌های قدیمی استفاده می‌کردم، حتماً اون لحظه رو از دست می‌دادم.

    این تجربه باعث شد نظرم به کل درباره عکاسی با آیفون تغییر کنه. احساس کردم مثل یه گاوچران تو فیلم‌های وسترن بودم، فقط به‌جای اسب، ی سگ کنارم بود!

    دکمه کنترل دوربین کاربردهای غیر دوربینی هم داره!

    حالا که از دکمه کنترل دوربین خوشم اومده، امیدوارم اپل اجازه بده از این دکمه توی برنامه‌های دیگه هم استفاده بشه. مثلاً چقدر خوب می‌شه که بتونیم توی سافاری یا پیام‌ها با کشیدن انگشت روی این دکمه اسکرول کنیم. یا توی بازی‌های موبایل ازش استفاده کنیم؛ مثلاً برای تغییر حالت شلیک توی بازی‌های تیراندازی.

    خیلی کارها می‌شه با این دکمه کرد، ولی باید اپل اجازه بده توسعه‌دهنده‌ها ازش استفاده کنن. امیدوارم سال دیگه این قابلیت‌ها بیشتر بشه. اگه اپل از این تکنولوژی درست استفاده کنه، شاید در آینده‌ای نزدیک، نحوه استفاده‌مون از گوشی‌ها کاملاً تغییر کنه.

    نظر خود را بنویسید

    نام
    ایمیل شما
    متن نظر
    عکس خوانده نمی شود

    0 نظر

    تا کنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است. اولین نظر را شما ثبت کنید.

    دیگر خدمات ما
    در پرداخت ۲۴

    در پرداخت ۲۴، به مجموعه‌ای از خدمات متنوع از جمله خرید انواع گیفت کارت، شماره مجازی، خرید امکانات پولی بازی و نرم‌افزارها، خرید اپل آیدی، پرداخت در سرویس‌های خارجی، خرید اشتراک و محصولات از فروشگاه‌های بین‌المللی دسترسی دارید. این خدمات در ۲۴ ساعت شبانه‌روز در دسترس شما قرار دارد.

    خرید داخلی بازی و نرم‌افزارها

    پرداخت ۲۴ به شما این امکان را می‌دهد که به سادگی محصولات داخلی بازی و نرم‌افزارها را خریداری کنید، از خرید یوسی بازی پابجی موبایل گرفته تا خرید اشتراک نرم‌افزارهای مختلف.
    خرید امکانات بازی و نرم‌افزارها

    خرید گیفت کارت

    شما می‌توانید به راحتی در پرداخت ۲۴ برای انواع کنسول‌های بازی مانند پلی‌استیشن و ایکس‌باکس و دیگر سرویس‌ها گیفت کارت تهیه کنید، بدون نیاز به طی کردن مراحل پیچیده.
    خرید گیفت کارت

    خرید بین‌المللی

    با پرداخت ۲۴ می‌توانید به سادگی از فروشگاه‌های بین‌المللی مانند آمازون، ایبی و برشکا خرید کنید. امکان خرید محصولات از این فروشگاه‌ها، تجربه‌ای راحت و سریع را برای شما به ارمغان می‌آورد.
    مشاهده خدمات
    خرید از فروشگاه‌های خارجی

    پرداخت بین المللی

    با پرداخت ۲۴، می‌توانید فاکتورها را در سرویس‌های هاستینگ پرداخت کنید، همچنین امکان خرید و فعال‌سازی انواع اشتراک‌ها نیز وجود دارد. این سرویس به شما کمک می‌کند هر پرداختی را به سادگی نهایی کنید.
    مشاهده خدمات
    خرید اشتراک انواع سرویس‌ها

    خرید اپل آیدی

    به دلیل محدودیت‌های موجود برای ساخت اپل آیدی، پرداخت ۲۴ این امکان را فراهم کرده است که در کمتر از چند دقیقه برای خود اپل آیدی خریداری کنید.
    مشاهده خدمات
    خرید اپل آیدی

    خرید شماره‌های مجازی

    با پرداخت ۲۴، می‌توانید به راحتی شماره مجازی برای هر کشور و سرویسی که مد نظر دارید، خریداری کنید. این خدمات به شما کمک می‌کند در مواقع نیاز به شماره‌های مجازی دسترسی پیدا کنید.
    مشاهده خدمات
    خرید شماره مجازی
    pardakht24 apliction
    pardakht24
    Install the web app
    pardakht24 apliction
    pardakht24
    Install the web app
    To install in the Safari browser, first click on the icon and select add to home screen in the displayed menu