تحلیل دلایل فروش ضعیف Prince of Persia در بازار جهانی
در دنیای بازیهای ویدئویی، اشتباهات استراتژیک میتواند سرنوشت یک بازی محبوب را تغییر دهد. بازی Prince of Persia: The Lost Crown یکی از عناوین مورد انتظار از یوبیسافت بود که فروش ضعیفی داشت. در جدیدترین اظهار نظرها، مدیر انتشار بازی Baldur's Gate 3، مایکل دوس، یوبیسافت را مسئول این فروش پایین معرفی کرده است. این موضوع موجب بروز بحثهایی پیرامون مدیریت و استراتژیهای انتشار بازیها شده و به خصوص انتقادات به سیاستهای انتخاب پلتفرمهای عرضه بازی بیشتر شده است. در ادامه با پرداخت ۲۴ همراه باشید.
انتقاد از استراتژیهای یوبیسافت
مایکل دوس در پستی که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد، اعلام کرد که دلیل اصلی شکست نسبی Prince of Persia: The Lost Crown به مدیریت یوبیسافت و استراتژیهای نادرست آنها برمیگردد. به گفته او، تیم توسعهدهنده بازی کار خود را به خوبی انجام داده بود، اما تصمیمات یوبیسافت در مورد زمان و محل انتشار بازی باعث شکست تجاری آن شد.
مشکل انتشار بازی در فروشگاههای محدود
یکی از نکات کلیدی که دوس به آن اشاره کرد، این بود که یوبیسافت باید بازی Prince of Persia: The Lost Crown را از همان روز اول روی استیم منتشر میکرد. اما یوبیسافت تصمیم گرفت انتشار نسخه رایانههای شخصی بازی را تنها به فروشگاههای اپیک گیمز و یوبیسافت محدود کند، و انتشار در استیم را به هفت ماه بعد موکول کرد. این تصمیم باعث شد که بسیاری از گیمرها نتوانند به سادگی به بازی دسترسی پیدا کنند و بازی در بازار فروش شکست بخورد. او اظهار داشت که در آن زمان فروشگاه یوبیسافت محبوبیت چندانی نداشت و تعداد کمی از کاربران از آن استفاده میکردند.
تأثیر موفقیتهای دیگر عناوین یوبیسافت
دوس به Far Cry 6 که آخرین عنوان قابل توجه در پلتفرم یوبیسافت در سال 2021 بود، اشاره کرد و گفت که بازیهای دیگری مانند The Crew و Mirage و همچنین Avatar در سال 2023 عرضه شدند، اما هیچکدام نتوانستند موفقیت چشمگیری داشته باشند. این موضوع باعث شد تا اشتراکهای فروشگاه یوبیسافت در زمان عرضه بازی Prince of Persia در سال 2024 کاهش یابد و کاربران کمتر به سمت این فروشگاه بروند. او معتقد است که اگر بازی روی استیم منتشر شده بود، نه تنها از نظر فروش موفقتر بود، بلکه شاید ادامهای هم برای این بازی در نظر گرفته میشد، چرا که تیم توسعهدهنده بسیار قوی بود.
موفقیت انتقادی در برابر شکست تجاری
یکی دیگر از نکات مهمی که دوس مطرح کرد، موفقیت انتقادی بازی بود. Prince of Persia: The Lost Crown در سایت متاکریتیک امتیاز 85 تا 87 را بسته به پلتفرم دریافت کرد، که نشان از کیفیت بالای بازی داشت. اما این موفقیت انتقادی به دلیل استراتژی نامناسب انتشار نتوانست به فروش خوب تبدیل شود. او این استراتژی را "کاملاً ناکارآمد" خواند و اضافه کرد که ساخت یک بازی با امتیاز بالای 85 سختترین بخش کار است، در حالی که انتشار آن بسیار آسانتر است. به نظر او، نحوه انتشار این بازی کاملاً اشتباه بود.
عدم حمایت از تیم توسعهدهنده
در ادامه این موضوع، یوبیسافت هفته گذشته تأیید کرد که تیم توسعهدهنده Prince of Persia: The Lost Crown را منحل کرده و اعضای آن را به پروژههای دیگری منتقل کرده است. این اقدام نشان میدهد که یوبیسافت دیگر امیدی به موفقیت این بازی ندارد و به جای تمرکز بر روی دنبالهای برای این عنوان، به پروژههای جدیدی پرداخته است. همچنین گزارشهایی مبنی بر اینکه تیم توسعهدهنده پیشنهاد دنبالهای برای این بازی داده بود، منتشر شد. اما یوبیسافت به جای قبول این پیشنهاد، تنها به توسعه دو بسته الحاقی برای بازی رضایت داده است.
نتیجهگیری
ماجرای Prince of Persia: The Lost Crown نشاندهنده اهمیت تصمیمات مدیریتی در موفقیت یا شکست بازیها است. اگرچه تیم توسعهدهنده بازی توانست یک عنوان موفق از نظر منتقدان ارائه دهد، اما سیاستهای نادرست یوبیسافت در زمان و پلتفرم انتشار بازی، این موفقیت را تحت تأثیر قرار داد. این تجربه نشان میدهد که حتی یک بازی با امتیاز بالا در صورتی که به درستی مدیریت و منتشر نشود، میتواند از نظر تجاری با شکست مواجه شود. Prince of Persia: The Lost Crown یکی از نمونههای بارز این موضوع است که چگونه تصمیمات استراتژیک اشتباه میتواند آینده یک بازی را به خطر بیندازد.
مطالب پیشنهادی
0 نظر
🔥 عنواین مهم
💎 محصولات
مشاهده همهخرید یوسی پابجی موبایل
خرید ژتون و طلا تگزاس هولدم
خرید جم کلش آف کلنز
خرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
خرید جم موبایل لجند
خرید سکه رویال مچ
📎 برچسب ها
مشاهده همه دیگر خدمات ما
در پرداخت ۲۴
در پرداخت ۲۴، به مجموعهای از خدمات متنوع از جمله خرید انواع گیفت کارت، شماره مجازی، خرید امکانات پولی بازی و نرمافزارها، خرید اپل آیدی، پرداخت در سرویسهای خارجی، خرید اشتراک و محصولات از فروشگاههای بینالمللی دسترسی دارید. این خدمات در ۲۴ ساعت شبانهروز در دسترس شما قرار دارد.
با ما در تماس باشید
پیام یا تماس شما میتوانید شروع یک گفته گوی سازنده باشد..