ورود به حساب
پرداخت ۲۴ » وبلاگ » نتفلیکس پروژه بازی های AAA خود را متوقف کرد

نتفلیکس پروژه بازی های AAA خود را متوقف کرد

نتفلیکس پروژه بازی های AAA خود را متوقف کرد
نویسنده
معصومه دبداب
تاریخ انتشار
1403/08/01
نظرات

نتفلیکس به تازگی تصمیم به تعطیلی استودیوی بازی‌های AAA خود که در داخل شرکت با نام تیم آبی شناخته می‌شد، گرفته است. این استودیو در طول سال‌های گذشته تعدادی از توسعه‌دهندگان با تجربه از بازی‌های محبوب و بزرگ را به خدمت گرفت. با این حال، به رغم تلاش‌های بسیار، این استودیو نتوانست به موفقیت مد نظر دست یابد و در نهایت تعطیل شد. در ادامه با پرداخت ۲۴ همراه باشید.

عناوینی که خواهید خواند

    جذب استعدادهای بزرگ و ناامیدی در نتیجه

    نتفلیکس در اکتبر ۲۰۲۲ این استودیو را با مدیریت چاکو سانی، تولیدکننده اجرایی سابق Overwatch راه‌اندازی کرد. در آوریل ۲۰۲۳، جوزف استیتن که پیش از این به عنوان نویسنده و کارگردان سینمایی در بازی‌های Halo فعالیت داشت و سرپرست خلاقیت بازی Halo Infinite بود، به این استودیو پیوست. همچنین در ماه مه ۲۰۲۳، راف گراستی، کارگردان هنری سابق God of War نیز به این تیم اضافه شد. همه این افراد، که دارای تجربیات ارزشمندی در صنعت بازی‌سازی بودند، تلاش کردند تا پروژه‌های بازی‌های چندپلتفرمی AAA را در نتفلیکس به جلو ببرند.

    با این حال، گزارش‌های منتشر شده از سوی استیون توتیلو نشان می‌دهد که این سه نفر اکنون از نتفلیکس جدا شده‌اند و استودیوی آن‌ها به طور کامل تعطیل شده است. این موضوع نشان می‌دهد که حتی با وجود استخدام افراد برجسته، دستیابی به موفقیت در این زمینه برای نتفلیکس چالش‌برانگیز بوده است.

    چالش‌های نتفلیکس در صنعت بازی‌سازی

    نتفلیکس طی سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای ورود به بازار بازی‌های ویدیویی انجام داده است. از جمله این تلاش‌ها، ارائه بازی‌های موبایلی از طریق اپلیکیشن نتفلیکس و همچنین تولید محتوای ویدیویی مرتبط با بازی‌ها مانند Cyberpunk: Edgerunners و Tomb Raider: The Legend of Lara Croft بوده است.

    با این حال، نتفلیکس همچنان در جستجوی نخستین بازی بزرگ موفق خود در این بازار است. نزدیک‌ترین بازی به موفقیت این شرکت، Poinpy است؛ یک بازی موبایلی که توسط Devolver Digital منتشر شده و به طور انحصاری برای نتفلیکس عرضه شد. این بازی که توسط اوجیرو فوموتو، توسعه‌دهنده سابق نینتندو، ساخته شده بود، مورد تحسین گسترده منتقدان قرار گرفت و امتیاز ۸۷ را از متاکریتیک دریافت کرد.

    نتیجه‌گیری

    با وجود تمام تلاش‌های نتفلیکس برای گسترش حضور خود در بازار بازی‌های ویدیویی، تعطیلی استودیوی تیم آبی نشان‌دهنده چالش‌های بزرگی است که این شرکت در این زمینه با آن مواجه است. اگرچه نتفلیکس توانسته است در زمینه تولید محتوای ویدیویی مرتبط با بازی‌ها موفقیت‌هایی کسب کند، اما به نظر می‌رسد که در مسیر تولید بازی‌های ویدیویی همچنان به دنبال یافتن اولین موفقیت بزرگ خود است.

    نظر خود را بنویسید

    نام
    ایمیل شما
    متن نظر
    عکس خوانده نمی شود

    0 نظر

    تا کنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است. اولین نظر را شما ثبت کنید.

    دیگر خدمات ما
    در پرداخت ۲۴

    در پرداخت ۲۴، به مجموعه‌ای از خدمات متنوع از جمله خرید انواع گیفت کارت، شماره مجازی، خرید امکانات پولی بازی و نرم‌افزارها، خرید اپل آیدی، پرداخت در سرویس‌های خارجی، خرید اشتراک و محصولات از فروشگاه‌های بین‌المللی دسترسی دارید. این خدمات در ۲۴ ساعت شبانه‌روز در دسترس شما قرار دارد.

    خرید داخلی بازی و نرم‌افزارها

    پرداخت ۲۴ به شما این امکان را می‌دهد که به سادگی محصولات داخلی بازی و نرم‌افزارها را خریداری کنید، از خرید یوسی بازی پابجی موبایل گرفته تا خرید اشتراک نرم‌افزارهای مختلف.
    خرید امکانات بازی و نرم‌افزارها

    خرید گیفت کارت

    شما می‌توانید به راحتی در پرداخت ۲۴ برای انواع کنسول‌های بازی مانند پلی‌استیشن و ایکس‌باکس و دیگر سرویس‌ها گیفت کارت تهیه کنید، بدون نیاز به طی کردن مراحل پیچیده.
    خرید گیفت کارت

    خرید بین‌المللی

    با پرداخت ۲۴ می‌توانید به سادگی از فروشگاه‌های بین‌المللی مانند آمازون، ایبی و برشکا خرید کنید. امکان خرید محصولات از این فروشگاه‌ها، تجربه‌ای راحت و سریع را برای شما به ارمغان می‌آورد.
    مشاهده خدمات
    خرید از فروشگاه‌های خارجی

    پرداخت بین المللی

    با پرداخت ۲۴، می‌توانید فاکتورها را در سرویس‌های هاستینگ پرداخت کنید، همچنین امکان خرید و فعال‌سازی انواع اشتراک‌ها نیز وجود دارد. این سرویس به شما کمک می‌کند هر پرداختی را به سادگی نهایی کنید.
    مشاهده خدمات
    خرید اشتراک انواع سرویس‌ها

    خرید اپل آیدی

    به دلیل محدودیت‌های موجود برای ساخت اپل آیدی، پرداخت ۲۴ این امکان را فراهم کرده است که در کمتر از چند دقیقه برای خود اپل آیدی خریداری کنید.
    مشاهده خدمات
    خرید اپل آیدی

    خرید شماره‌های مجازی

    با پرداخت ۲۴، می‌توانید به راحتی شماره مجازی برای هر کشور و سرویسی که مد نظر دارید، خریداری کنید. این خدمات به شما کمک می‌کند در مواقع نیاز به شماره‌های مجازی دسترسی پیدا کنید.
    مشاهده خدمات
    خرید شماره مجازی
    pardakht24 apliction
    pardakht24
    Install the web app
    pardakht24 apliction
    pardakht24
    Install the web app
    To install in the Safari browser, first click on the icon and select add to home screen in the displayed menu