آیا Resident Evil 9 جهان باز موفق خواهد بود؟
مجموعه بازیهای Resident Evil بیش از ۲۰ سال است که با تلفیق وحشت و اکشن، بازیکنان را مجذوب خود کرده است. این فرنچایز با حدود ۳۰ نسخه اصلی، بازسازیشده و فرعی، جایگاه ویژهای در میان طرفداران ژانر وحشت بقا دارد. کپکام، به عنوان توسعهدهنده این مجموعه، همواره با تغییرات صنعت بازیسازی همگام بوده است. از تغییر زاویه دوربینها گرفته تا ارائه تجربهای نوین از وحشت اولشخص، این بازیها هر بار قدمی نو در خلق تجربهای تازه برداشتهاند. حالا، با توجه به شایعات اخیر درباره Resident Evil 9، تغییرات جدید این سری ممکن است شامل طراحی محیطی و نقشهای جهانباز باشد که میتواند رویکردی کاملاً متفاوت را به این فرنچایز وارد کند. در ادامه با پرداخت ۲۴ همراه باشید تا به بررسی دقیقتر جزئیات این اخبار و شایعات بپردازیم.
چرا Resident Evil در محیطهای محدود موفقتر است؟
آسیبپذیری، عنصر کلیدی وحشت
یکی از عناصر کلیدی موفقیت این مجموعه، طراحی محیطهای بسته و محدود بوده است. این سبک طراحی باعث ایجاد حس آسیبپذیری در بازیکنان میشود. در بازیهایی مانند Resident Evil و Resident Evil 2، مکانهایی مانند عمارت اسپنسر و اداره پلیس شهر راکون با تونلهای باریک و راهروهای محدود طراحی شده بودند. این محدودیتها حس امنیت را از بازیکنان سلب میکرد و تجربهای دلهرهآور به آنها ارائه میداد.
این ویژگی در بازی Resident Evil 7 با استفاده از دید اولشخص تقویت شد و ترس ناشی از فضای بسته را به اوج رساند. چنین طراحیهایی باعث شدند تجربهای فراموشنشدنی از وحشت ایجاد شود. اما آیا یک جهانباز میتواند این احساس آسیبپذیری را حفظ کند؟
تلاشهای پیشین برای طراحی محیطهای بازتر
کاوش در مناطق گستردهتر
با اینکه مجموعه Resident Evil تاکنون بهطور کامل وارد دنیای جهانباز نشده است، در نسخههای اخیر این مجموعه، عناصر کاوش در محیطهای بزرگتر دیده شده است. برای مثال، در Resident Evil: Village، بازیکنان در محیط مرکزی روستا میتوانستند آزادانه به نقاط مختلف بروند و هر مکان را به دلخواه بررسی کنند. این ویژگی آزادی عمل بیشتری به بازیکنان داد، بدون آنکه اصول خطی بودن بازی را کاملاً کنار بگذارد.
همچنین در بازسازی بازی Resident Evil 4، بازیکنان آزادی بیشتری برای کاوش در مناطقی مانند دریاچه داشتند. این محیطها با ماموریتهای جانبی، رازهای پنهان و گنجینهها طراحی شده بودند که بدون پیشبرد داستان اصلی، تجربهای غنیتر فراهم میکردند. چنین طراحیهایی نشان میدهند که میتوان عناصر جهانباز را در Resident Evil گنجاند، بدون اینکه تجربه وحشت تحت تأثیر قرار گیرد.
چگونه Resident Evil جهانباز موفقی میشود؟
تعادل بین کاوش آزاد و تنش خطی
اگر شایعات مربوط به Resident Evil 9 درست باشد و این بازی به سمت جهانباز شدن پیش برود، کپکام باید از طراحی بخشهای جهانباز محدود الهام بگیرد. برای مثال، بازی Silent Hill 2 طراحی محیطی داشت که در آن خیابانهای باز برای کاوش وجود داشتند، اما همچنان حس خطر و وحشت حفظ شده بود. این فضاهای باز میتوانند با محیطهای بسته و ترسناک مانند بیمارستانها، آپارتمانها یا زندانها ترکیب شوند تا ترس بیشتری به بازیکنان منتقل شود.
علاوه بر این، دشمنان تعقیبکننده مانند نمسس یا آقای X میتوانند در جهانباز حضوری مداوم و تهدیدکننده داشته باشند. ترکیب این ویژگیها با روایت داستانی محیطی، معماهای چالشبرانگیز، مدیریت منابع و فضاهای بسته میتواند Resident Evil 9 را به یکی از بهترین بازیهای وحشت جهانباز تبدیل کند.
نتیجهگیری
Resident Evil 9 میتواند با ترکیب عناصر جهانباز با اصول وحشت سنتی این فرنچایز، نقطه عطفی در ژانر وحشت بقا باشد. کپکام باید تنش و حس آسیبپذیری را در قلب طراحی بازی حفظ کند، در عین حال که آزادی بیشتری به بازیکنان میدهد. اگر این تعادل به درستی برقرار شود، Resident Evil بار دیگر میتواند استانداردهای جدیدی در بازیهای وحشت ایجاد کند و تجربهای بهیادماندنی برای بازیکنان فراهم آورد.
مطالب پیشنهادی
0 نظر
🔥 عنواین مهم
💎 محصولات بازی
مشاهده همهخرید یوسی پابجی موبایل
خرید ژتون و طلا تگزاس هولدم
خرید جم کلش آف کلنز
خرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
خرید جم موبایل لجند
خرید سکه رویال مچ
💎 محصولات گیفت کارت
مشاهده همهخرید گیفت کارت اپل
خرید گیفت کارت استیم
خرید گیفت کارت پلی استیشن
خرید گیفت کارت ایکس باکس
خرید گیفت کارت گوگل پلی
خرید گیفت کارت اسپاتیفای
📎 برچسب ها
مشاهده همه دیگر خدمات ما
در پرداخت ۲۴
در پرداخت ۲۴، به مجموعهای از خدمات متنوع از جمله خرید انواع گیفت کارت، شماره مجازی، خرید امکانات پولی بازی و نرمافزارها، خرید اپل آیدی، پرداخت در سرویسهای خارجی، خرید اشتراک و محصولات از فروشگاههای بینالمللی دسترسی دارید. این خدمات در ۲۴ ساعت شبانهروز در دسترس شما قرار دارد.
با ما در تماس باشید
پیام یا تماس شما میتوانید شروع یک گفته گوی سازنده باشد..